czwartek, 27 marca 2014

Dzbanek filtrujący Dafi Astra Unimax przetestowany!

Jakiś czas temu otrzymałam e-mail, że zostałam testerką dzbanka filtrującego Dafi z elektronicznym indykatorem. Oczywiście bardzo się ucieszyłam z tego faktu :) 
Dzbanek do testów otrzymałam dzięki "Testowi Konsumenckiemu Dafi DoWody".

Od producenta:


Filtr z elektronicznym indykatorem zapobiega powstaniu kamienia w sprzetach typu AGD

Filtr dzbankowy ASTRA Unimax o pojemności całkowitej 3,0 l. (pojemności wody przefiltrowanej ok.1,5 l.) z cyfrowym wskaźnikiem wymiany wkładu jest doskonałym sposobem otrzymywania czystej wody, pozbawionej chloru, metali ciężkich (np. ołów , miedź) i in. szkodliwych substancji. Wystarczy nalać wodę z kranu do dzbanka i odczekać kilka minut, aż woda się przefiltruje. Filtr dzbankowy Astra Unimax
  • pojemność całkowita 3,0 l. 
  • pojemności wody przefiltrowanej ok. 1,5 l.
  • wskaźnik: elektroniczny
  • w zestawie 1 wkład Dafi Unimax
Ten wkład przeznaczony jest dla osób, które chętnie gotują oraz posiadają rodzinę, przez co częściej sięgają po wodę. Z myślą o nich stworzyliśmy wkład skutecznie filtrujący 150-200l wody.
Dzięki filtrowi dzbankowemu DAFI woda dostarczana do Twojego gospodarstwa domowego będzie doskonale nadawać się nie tylko do gorących i zimnych napojów (herbat, kompotów) , ale również do przygotowania posiłków dla całej rodziny (szczególnie mlek i kasz dla małych dzieci) kostek lodu, itp.

Stosując system filtrowania wody DAFI zapobiegasz tworzeniu się kamienia kotłowego w urządzeniach AGD takich jak czajnik czy żelazko.

Integralnym elementem każdego dzbanka jest wkład filtrujący. To właśnie zawarta w nim odpowiednio dobrana i systematycznie kontrolowana mieszanka filtrująca znacznie redukuje twardość wody, zawartość żelaza, metali ciężkich, związków chloru oraz innych substancji niekorzystnie wpływających na nasze zdrowie oraz smak, zapach i barwę wody. Zawarty wewnątrz wkładu węgiel jest impregnowany srebrem, które ma właściwości antybakteryjne i zapobiega rozwojowi bakterii w filtrze przez okres 30 dni.

NALEŻY PAMIĘTAĆ O WYMIANIE WKŁADU FILTRUJĄCEGO CO JEDEN MIESIĄC LUB PO PRZEFILTROWANIU 150- 200L (w zależności od jakości wody w danym rejonie). 

Ode mnie:

Wygląd produktu:

Do przetestowania otrzymałam dzbanek w kolorze niebieskim, zapakowany w ładny kolorowy kartonik. Cieszę się, gdyż bardzo lubię ten kolor :) Dzbanek Astra Unimax wyposażony jest w elektroniczny wskaźnik wymiany wkładu. Podczas każdego nalewania wody do przefiltrowania liczba na wskaźniku będzie rosła. Kiedy nadejdzie czas na wymianę wkładu cyferki na wyświetlaczu zaczną migać i wtedy należy wymienić wkład filtrujący na nowy.


Napełnianie dzbanka jest bardzo proste. Wystarczy podstawić go pod kran i wlać wodę  w miejsce gdzie znajduje się uchylna klapka.


Kiedy dzbanek przefiltruje wodę z górniej części do dolnej, wtedy możemy przelać wodę, np. do szklanki i od razu pić. 



Kiedy przefiltrujemy 150-200 litrów wody, powinniśmy wymienić wkład filtrujący na nowy. 
Kupując nowy dzbanek w zestawie otrzymamy 1 wkład filtrujący DAFI UNIMAX. Wkład jest koloru białego i taki owalno-podłużny.


Dzięki temu wkładowi pozbędziemy się z wody kranowej chloru, metali ciężkich, detergentów oraz herbicydów i pestycydów. Wkład także redukuje twardość wody. 

Opinia:


Z dzbanka jestem oczywiście bardzo zadowolona. Bardzo duży plus jest oczywiście za elektroniczny wskaźnik, bo mogę kontrolować ilość przefiltrowanej wody i sam mi "powie", kiedy będę musiała go wymienić, a z moją pamięcią to różnie bywa :)
Dzięki temu, że dzbanek oczyszcza wodę z różnych zanieczyszczeń oraz metali ciężkich, można pić wodę prawie prosto z kranu , a co za tym idzie zaoszczędzę pieniądze, bo już nie muszę kupować wody butelkowej w sklepie, a natura będzie mi za to wdzięczna, bo jej nie będę zanieczyszczać plastikowymi butelkami :) 
Woda z dzbanka jest równie smaczna jak ta butelkowana. Wykorzystuję ją do robienia herbaty, kawy, gotujemy na niej zupy, a nawet podaję ją mojej kotce, która także z chęcią ją pije. 
Wkład filtrujący zapobiega także tworzenie się kamienia w czajniku, dlatego nasza herbata lub kawa będzie dużo bardziej smaczniejsza.

Wkład, w zależności od tego ile wody przefiltrowujemy, wystarcza na około miesiąc. 
Po przefiltrowaniu, wodę w dzbanku możemy trzymać do 12 godzin, po tym czasie nie jest zalecane spożywanie takiej wody, więc należy ją wylać i przefiltrować nową. 

Dzbanek możemy zakupić m.in. w sklepach takich jak: Stokrotka, Carrefour, Makro, Rossmann, Media Markt itp. Listę sklepów możemy znaleźć na stronie DAFI.
Koszt takiego dzbanka to około 46 zł.
Wkładu około 15 zł

A Wy macie takie dzbanki w domu? Co o nich sądzicie?

30 komentarzy:

  1. choruje na ten dzbanek i chyba w końcu sobie go zakupie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja polecam :) bardzo polubiłam te dzbanki :)

      Usuń
    2. A ja tez zakupilam taki dzbanek ale u mnie niestety nie dziala wskaznik elektroniczny i musze notowac date zalozenia filtra w kalendarzu. Porazka

      Usuń
  2. mam taki dzbanek i jestem z niego zadowolona :) jest bardzo wygodny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się jest bardzo wygodny no i ma wiele plusów :)

      Usuń
  3. Nie mam, ale chętnie też bym przetestowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) bo wcale nie są takie drogie te dzbanki :)

      Usuń
  4. Ja mam Britę i jestem bardzo zadowolona. Używam do gotowania, a przede wszystkim do picia - smakuje mi bardziej niż butelkowa woda mineralna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo do wszystkiego co mogę go teraz używam :) Dla mnie w sumie podobnie smakuje jak butelkowa woda. W sumie to już nawet nie pamiętam jak butelkowa smakuje hehe :P

      Usuń
  5. Ja mam taki dzbanek od firmy Brita i bardzo sobie chwalę, dobra rzecz! :) Przydaje się na co dzień chociaż tutaj w Angli i tak pije się kranówkę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe to fakt, też piłam w Anglii kranówkę, ale jednak gdybym miałam tam wtedy taki dzbanek to na pewno bym przefiltrowywała wodę dla pewności :)

      Usuń
  6. Widziałam podobne w Saturnie, ciekawa sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak jest bardzo fajny :) i nie umiała bym teraz bez niego żyć :D hehe

      Usuń
  7. Super, kusi mnie od jakiegoś czasu taki produkt :)

    OdpowiedzUsuń
  8. podoba mi się design tego dzbanka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja sobie kupiłam ostatnio ale ten z kalendarzem manualnym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z manualny też mam, ale elektroniczny dla mnie lepsiejszy :)

      Usuń
  10. Ja mam Brittę i też polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam Dafi i już sobie nie wyobrażam życia bez niego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzbanek Dafi to czysta i smaczna woda w zasięgu ręki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polubiłam te dzbanki i cały czas z nich korzystam :)

      Usuń
  13. Poszukuję urządzenia filtrującego do wody, usuwającego m.in. fluor i chlor z wody oraz wpływającego na pH wody. Na rynku jest zatrzęsienie różnego rodzaju urządzeń do wody, ale tak naprawdę najczęściej NIC nie wiadomo na temat tego, do czego się one nadają i czy na pewno robią to, o czym zapewnia nas producent.
    Zajrzałam tutaj, przeczytałam, że blog prowadzi "absolwentka fizyki technicznej o specjalizacji: przyrządy diagnostyczne i rehabilitacyjne" oraz oświadczenie, że ta absolwentka otrzymała filtr taki-to-a-taki do przetestowania. Zabrzmiało zachęcająco i obiecująco: nareszcie ktoś z odpowiednimi kwalifikacjami, zamiast powtarzania haseł z ulotki reklamowej, po prostu zabrał się do testowania. Spodziewałam się konkretów -technicznych i być może chemicznych testów, pomiarów i informacji, a tu czytam:
    "Cieszę się, gdyż bardzo lubię ten kolor :) "...
    Reszta "wyników testów" w niczym nie różni się od typowej, nic nie mówiącej, ale zachęcającej do zakupu, ulotki reklamowej...
    Co za zawód i zniechęcająca ... "niespodzianka"...
    Wątpię, czy na podstawie takiego "testu", zdecyduję się na zakup tego urządzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani wybór czy dokona Pani zakupu czy nie. Jest wiele innych opinii w internecie na temat tych dzbanków. Jeśli się Pani nie podoba moja opinia, to proszę skorzystać z innej, może bardziej pomocnej :) Do przeprowadzenia jakichś konkretnych badań, np. chemicznych, potrzebny byłby specjalny sprzęt, a ja niestety takiego nie posiadam. I nie wiem, co w tym "nie halo", że napisałam, że lubię kolor niebieski?
      Dziękuję, dobranoc.

      Usuń
  14. uważam, że taki dzbanek to bardzo dobra inwestycja.

    OdpowiedzUsuń
  15. 28 year old Data Coordiator Cale Ducarne, hailing from McCreary enjoys watching movies like Yumurta (Egg) and Sculpting. Took a trip to Chhatrapati Shivaji Terminus (formerly Victoria Terminus) and drives a Ferrari 250 SWB Competizione "SEFAC Hot Rod". zobacz te strone internetowa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :) Jeśli spodobało Ci się u mnie to dodaj mnie do obserwatorów :)
Komentarze chamskie i wulgarne będą usuwane.