czwartek, 27 marca 2014

Dzbanek filtrujący Dafi Astra Unimax przetestowany!

Jakiś czas temu otrzymałam e-mail, że zostałam testerką dzbanka filtrującego Dafi z elektronicznym indykatorem. Oczywiście bardzo się ucieszyłam z tego faktu :) 
Dzbanek do testów otrzymałam dzięki "Testowi Konsumenckiemu Dafi DoWody".

Od producenta:


Filtr z elektronicznym indykatorem zapobiega powstaniu kamienia w sprzetach typu AGD

Filtr dzbankowy ASTRA Unimax o pojemności całkowitej 3,0 l. (pojemności wody przefiltrowanej ok.1,5 l.) z cyfrowym wskaźnikiem wymiany wkładu jest doskonałym sposobem otrzymywania czystej wody, pozbawionej chloru, metali ciężkich (np. ołów , miedź) i in. szkodliwych substancji. Wystarczy nalać wodę z kranu do dzbanka i odczekać kilka minut, aż woda się przefiltruje. Filtr dzbankowy Astra Unimax
  • pojemność całkowita 3,0 l. 
  • pojemności wody przefiltrowanej ok. 1,5 l.
  • wskaźnik: elektroniczny
  • w zestawie 1 wkład Dafi Unimax
Ten wkład przeznaczony jest dla osób, które chętnie gotują oraz posiadają rodzinę, przez co częściej sięgają po wodę. Z myślą o nich stworzyliśmy wkład skutecznie filtrujący 150-200l wody.
Dzięki filtrowi dzbankowemu DAFI woda dostarczana do Twojego gospodarstwa domowego będzie doskonale nadawać się nie tylko do gorących i zimnych napojów (herbat, kompotów) , ale również do przygotowania posiłków dla całej rodziny (szczególnie mlek i kasz dla małych dzieci) kostek lodu, itp.

Stosując system filtrowania wody DAFI zapobiegasz tworzeniu się kamienia kotłowego w urządzeniach AGD takich jak czajnik czy żelazko.

Integralnym elementem każdego dzbanka jest wkład filtrujący. To właśnie zawarta w nim odpowiednio dobrana i systematycznie kontrolowana mieszanka filtrująca znacznie redukuje twardość wody, zawartość żelaza, metali ciężkich, związków chloru oraz innych substancji niekorzystnie wpływających na nasze zdrowie oraz smak, zapach i barwę wody. Zawarty wewnątrz wkładu węgiel jest impregnowany srebrem, które ma właściwości antybakteryjne i zapobiega rozwojowi bakterii w filtrze przez okres 30 dni.

NALEŻY PAMIĘTAĆ O WYMIANIE WKŁADU FILTRUJĄCEGO CO JEDEN MIESIĄC LUB PO PRZEFILTROWANIU 150- 200L (w zależności od jakości wody w danym rejonie). 

Ode mnie:

Wygląd produktu:

Do przetestowania otrzymałam dzbanek w kolorze niebieskim, zapakowany w ładny kolorowy kartonik. Cieszę się, gdyż bardzo lubię ten kolor :) Dzbanek Astra Unimax wyposażony jest w elektroniczny wskaźnik wymiany wkładu. Podczas każdego nalewania wody do przefiltrowania liczba na wskaźniku będzie rosła. Kiedy nadejdzie czas na wymianę wkładu cyferki na wyświetlaczu zaczną migać i wtedy należy wymienić wkład filtrujący na nowy.


Napełnianie dzbanka jest bardzo proste. Wystarczy podstawić go pod kran i wlać wodę  w miejsce gdzie znajduje się uchylna klapka.


Kiedy dzbanek przefiltruje wodę z górniej części do dolnej, wtedy możemy przelać wodę, np. do szklanki i od razu pić. 



Kiedy przefiltrujemy 150-200 litrów wody, powinniśmy wymienić wkład filtrujący na nowy. 
Kupując nowy dzbanek w zestawie otrzymamy 1 wkład filtrujący DAFI UNIMAX. Wkład jest koloru białego i taki owalno-podłużny.


Dzięki temu wkładowi pozbędziemy się z wody kranowej chloru, metali ciężkich, detergentów oraz herbicydów i pestycydów. Wkład także redukuje twardość wody. 

Opinia:


Z dzbanka jestem oczywiście bardzo zadowolona. Bardzo duży plus jest oczywiście za elektroniczny wskaźnik, bo mogę kontrolować ilość przefiltrowanej wody i sam mi "powie", kiedy będę musiała go wymienić, a z moją pamięcią to różnie bywa :)
Dzięki temu, że dzbanek oczyszcza wodę z różnych zanieczyszczeń oraz metali ciężkich, można pić wodę prawie prosto z kranu , a co za tym idzie zaoszczędzę pieniądze, bo już nie muszę kupować wody butelkowej w sklepie, a natura będzie mi za to wdzięczna, bo jej nie będę zanieczyszczać plastikowymi butelkami :) 
Woda z dzbanka jest równie smaczna jak ta butelkowana. Wykorzystuję ją do robienia herbaty, kawy, gotujemy na niej zupy, a nawet podaję ją mojej kotce, która także z chęcią ją pije. 
Wkład filtrujący zapobiega także tworzenie się kamienia w czajniku, dlatego nasza herbata lub kawa będzie dużo bardziej smaczniejsza.

Wkład, w zależności od tego ile wody przefiltrowujemy, wystarcza na około miesiąc. 
Po przefiltrowaniu, wodę w dzbanku możemy trzymać do 12 godzin, po tym czasie nie jest zalecane spożywanie takiej wody, więc należy ją wylać i przefiltrować nową. 

Dzbanek możemy zakupić m.in. w sklepach takich jak: Stokrotka, Carrefour, Makro, Rossmann, Media Markt itp. Listę sklepów możemy znaleźć na stronie DAFI.
Koszt takiego dzbanka to około 46 zł.
Wkładu około 15 zł

A Wy macie takie dzbanki w domu? Co o nich sądzicie?

28 komentarzy:

  1. choruje na ten dzbanek i chyba w końcu sobie go zakupie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja polecam :) bardzo polubiłam te dzbanki :)

      Usuń
    2. A ja tez zakupilam taki dzbanek ale u mnie niestety nie dziala wskaznik elektroniczny i musze notowac date zalozenia filtra w kalendarzu. Porazka

      Usuń
  2. mam taki dzbanek i jestem z niego zadowolona :) jest bardzo wygodny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się jest bardzo wygodny no i ma wiele plusów :)

      Usuń
  3. Uwielbiam ich dzbanuszki :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam, ale chętnie też bym przetestowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) bo wcale nie są takie drogie te dzbanki :)

      Usuń
  5. Ja mam Britę i jestem bardzo zadowolona. Używam do gotowania, a przede wszystkim do picia - smakuje mi bardziej niż butelkowa woda mineralna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo do wszystkiego co mogę go teraz używam :) Dla mnie w sumie podobnie smakuje jak butelkowa woda. W sumie to już nawet nie pamiętam jak butelkowa smakuje hehe :P

      Usuń
  6. Ja mam taki dzbanek od firmy Brita i bardzo sobie chwalę, dobra rzecz! :) Przydaje się na co dzień chociaż tutaj w Angli i tak pije się kranówkę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe to fakt, też piłam w Anglii kranówkę, ale jednak gdybym miałam tam wtedy taki dzbanek to na pewno bym przefiltrowywała wodę dla pewności :)

      Usuń
  7. Widziałam podobne w Saturnie, ciekawa sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak jest bardzo fajny :) i nie umiała bym teraz bez niego żyć :D hehe

      Usuń
  8. Super, kusi mnie od jakiegoś czasu taki produkt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) bardzo przydatna rzecz :)

      Usuń
  9. podoba mi się design tego dzbanka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja sobie kupiłam ostatnio ale ten z kalendarzem manualnym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z manualny też mam, ale elektroniczny dla mnie lepsiejszy :)

      Usuń
  11. Mam Dafi i już sobie nie wyobrażam życia bez niego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzbanek Dafi to czysta i smaczna woda w zasięgu ręki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polubiłam te dzbanki i cały czas z nich korzystam :)

      Usuń
  13. Poszukuję urządzenia filtrującego do wody, usuwającego m.in. fluor i chlor z wody oraz wpływającego na pH wody. Na rynku jest zatrzęsienie różnego rodzaju urządzeń do wody, ale tak naprawdę najczęściej NIC nie wiadomo na temat tego, do czego się one nadają i czy na pewno robią to, o czym zapewnia nas producent.
    Zajrzałam tutaj, przeczytałam, że blog prowadzi "absolwentka fizyki technicznej o specjalizacji: przyrządy diagnostyczne i rehabilitacyjne" oraz oświadczenie, że ta absolwentka otrzymała filtr taki-to-a-taki do przetestowania. Zabrzmiało zachęcająco i obiecująco: nareszcie ktoś z odpowiednimi kwalifikacjami, zamiast powtarzania haseł z ulotki reklamowej, po prostu zabrał się do testowania. Spodziewałam się konkretów -technicznych i być może chemicznych testów, pomiarów i informacji, a tu czytam:
    "Cieszę się, gdyż bardzo lubię ten kolor :) "...
    Reszta "wyników testów" w niczym nie różni się od typowej, nic nie mówiącej, ale zachęcającej do zakupu, ulotki reklamowej...
    Co za zawód i zniechęcająca ... "niespodzianka"...
    Wątpię, czy na podstawie takiego "testu", zdecyduję się na zakup tego urządzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani wybór czy dokona Pani zakupu czy nie. Jest wiele innych opinii w internecie na temat tych dzbanków. Jeśli się Pani nie podoba moja opinia, to proszę skorzystać z innej, może bardziej pomocnej :) Do przeprowadzenia jakichś konkretnych badań, np. chemicznych, potrzebny byłby specjalny sprzęt, a ja niestety takiego nie posiadam. I nie wiem, co w tym "nie halo", że napisałam, że lubię kolor niebieski?
      Dziękuję, dobranoc.

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :) Jeśli spodobało Ci się u mnie to dodaj mnie do obserwatorów :)
Komentarze chamskie i wulgarne będą usuwane.