wtorek, 18 lutego 2014

Filmy, które warto obejrzeć

Chciałam Wam przedstawić kilka filmów, które w ostatnim czasie oglądałam, i które w jakiś sposób mnie poruszyły i uważam, że warto je obejrzeć, oczywiście jeśli jeszcze ich nie widzieliście. Aż się zdziwiłam normalnie, że wcześniej o nich nie słyszałam i wcześniej ich nie widziałam.

Filmy, które Wam przedstawię nakręcone są na faktach, i wydarzyły się na prawdę.

1. 3096 dni, 2013 r.



gatunek: Dramat
produkcja: Niemcy

Film opowiada o 10-letniej dziewczynce, Nataschy Kampush, która zostaje porwana przez starszego mężczyznę. Przez 8 lat przetrzymuje ją w piwnicy w swoim domu. Kiedy kończy 18 lat, udaje jej się uciec i wraca do swoich rodziców. 

2. Winny, 2011 r.


gatunek: Dramat
produkcja: Belgia, Francja

Główny bohater, Alain Marécaux, który jest komornikiem sądowym zostaje oskarżony razem z żoną o pedofilię. Podczas śledztwa wychodzi, że nie ma na to żadnych dowodów, jednak Alain trafia do więzienia. Po kilku latach siedzenia w więzieniu załamuje się.  

3.  Fair Game, 2010 r.


gatunek: Biograficzny, Dramat, Thriller, Polityczny
produkcja: USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie

Film nagrany został w oparciu o biografię tajnej agentki CIA, Valerie Plame Wilson. Mąż Valerie oskarżył administrację prezydenta George'a Busha, o okłamywanie opinii publicznej w sprawie posiadania przez Irak broni masowego rażenia. Tożsamość Valerii, badająca tę sprawę, zostaje ujawniona w artykule i traci status tajnej agentki. Po publikacji artykułu wybucha skandal.

4. Fala, 2008 r.


gatunek: Dramat
produkcja: Niemcy

Film opowiada o przeprowadzonym eksperymencie na uczniach, przez nauczyciela historii, który miał przybliżyć im jak wyglądają totalitarne rządy. Na początku wszystko przebiega bardzo dobrze. Uczniowie wkręcają się w całą tą zabawę, aż za bardzo. Cała akcja kończy się tragedią.

5. Eksperyment, 2001 r.


gatunek: Dramat, Thriller, Psychologiczny
produkcja: Niemcy

Film opowiada o prawdziwym eksperymencie, który miał miejsce w 1971 roku w Kalifornii. Eksperyment został nazwany "Stanford Prison Experiment", czyli Stamfordzki Eksperyment Więzienny. 
Naukowcy szukają 20 ludzi, którzy wezmą udział w eksperymencie. Oczywiście po przejściu całego eksperymentu dostaną za to pieniądze. 12 uczestników ma odgrywać rolę więźniów, a 8 strażników. Na początku wszystko przebiega łagodnie, jednak po kilku dniach więźniowie zaczynają się buntować, a strażnicy zaczynają być coraz bardziej agresywni. 

6. Morderca ze wschodu, 2004 r. 


gatunek: Dramat, Thriller
produkcja: Włochy

Film opowiada o jednym z najsłynniejszych seryjnych morderców, Andrieju Czikatilo, zwanym także "rzeźnik z Rostowa". Andriej w ciągu 12 lat zabił, a następnie zjadł 50 osób. Swoje ofiary często okaleczał i gwałcił. Pomimo dwukrotnego zatrzymania przez milicję, zawszę udało mu się wyjść na wolność. 

A Wy oglądaliście, któryś z tych filmów? Co o nich sądzicie? 

32 komentarze:

  1. mam spore zaległości, nie widziała żadnego z tych filmów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeważnie oglądam horrory, ale, że oglądnęłam raczej wszystkie sensowne, to zaczęłam szukać innych ciekawych filmów i trafiłam własnie na nie. W sumie byłam w szoku, że nawet nigdy o nich nie słyszałam, bo powiem szczerze, że ciekawe filmy i do tego na faktach!

      Usuń
  2. Widziałam 3096 dni, ale film ten mnie rozczarował. Nieźle się na nim wynudziłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czemu Cię rozczarował? Mnie się w sumie bardzo podobał. Byłam w szoku po prostu co ta dziewczyna przeżyła, i to pewnie przeważyło nad moją oceną.

      Usuń
    2. Zgodzę się, że historia jest na prawdę poruszająca, ale nie podoba mi się sposób przedstawienia jej. Moim zdaniem powinna być pokazana w dużo bardziej przejmujący sposób, w końcu tragedia ta złamała życie tej dziewczynie. Poza tym jak na mój gust zbyt wiele szans do ucieczki zmarnowała filmowa bohaterka, gdybym to ja była na jej miejscu, starałabym się uciec za wszelką cenę.

      Usuń
    3. no tak, ale film przedstawiał sytuacje tak jak było na prawdę, jeśli chodzi o te ucieczki. I wiadomo, ja też bym się starała uciec za wszelką cenę, ale po tylu latach też się do niego trochę przyzwyczaiła i coś zaczęła do niego czuć, traktowała go jak rodzinę i dlatego miała te zachwiania przed ucieczką. Zresztą dałam linka przy niej do artykułu o prawdziwej Nataschy i tam to jest mniej więcej wytłumaczone.
      Mnie się w sumie podoba jak to zostało wszystko pokazane, dlatego nie mam nic do zarzucenia, ale wiadomo, każdy może sądzić co innego i czego innego mógł się spodziewać po filmie :)

      Usuń
  3. Jestem maniakiem filmowym, dlatego bardzo mnie dziwi, że żadnego z tych filmów nie widziałam! Aż sama wstydzę się przed sobą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe czyli widzę, że nie jestem sama :) widocznie mało mówili o tych filmach, skoro nawet takie maniaczki jak my o nich nie słyszałyśmy :)

      Usuń
  4. Szczerze mówiąc nie znam żadnego z tych filmów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe w sumie to fajnie , bo dzięki mnie poznałaś :D

      Usuń
  5. Winny jest świetny!

    Pozdrawiam,
    KAMIL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś w nocy go oglądałam :D Normalnie nosiło mnie jak tępi ludzie byli, że doprowadzili do czegoś takiego :P

      Usuń
  6. ten pierwszy bym chętnie obejrzała....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie się bardzo podobał :) można go ściągnąć z chomikuj z lektorem :)

      Usuń
  7. O NIE ! Tylko nie Dramat, ani Thriller ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie obejrzałabym Fair Game, wydaje mi się że przypadłby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako przedstawiciel filmowej części blogosfery, oczywiście widziałem wszystkie z powyżej wymienionych :) Ciężkie sobie wybrałaś kino :) oceniając mogę napisać z pełną odpowiedzialnością że wszystkie są na równie dobrym poziomie (jednak nie wyskakują u mnie poza ocenę 6/10). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo widzisz ja lubię takie kino :) Lubię oglądać filmy na faktach bo te jakoś lepiej się ogląda, niż powiedzmy te wymyślone przez reżyserów. Ja większości na mój gust dałabym 8/10 :) No i lubię też horrory, ale chyba oglądnęłam już wszystkie sensowne hehe :)

      Usuń
  10. 3096 dni mam zamair obejrzeć w niedługim czasie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale ostatnio bardzo rzadko mam czas na obejrzenie czegokolwiek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Żadnego nie widziałam, ale może uda mi się to nadrobić, bo kilka pozycji jest interesujących ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę przyznać, że żadnego z tych filmów nie oglądałam ... A wszystkie mnie mocno zaciekawiły. Jedynie kojarzę ten Eksperyment... Na socjologii oglądałam go, ale w takiej starej, dokumentalnej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba nie jestem jedyną osobą, która nie widziała żadnego z tych filmów ^^ Czas nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe ja właśnie szukam jeszcze jakiś ciekawych filmów, może jeszcze gdzieś się ukrywają :D

      Usuń
  15. 48 years old Assistant Media Planner Fianna Saphin, hailing from Frontier enjoys watching movies like Only Yesterday (Omohide poro poro) and Mountaineering. Took a trip to Chhatrapati Shivaji Terminus (formerly Victoria Terminus) and drives a LeMans. strona domowa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :) Jeśli spodobało Ci się u mnie to dodaj mnie do obserwatorów :)
Komentarze chamskie i wulgarne będą usuwane.