piątek, 11 lipca 2014

Jakich płynów do higieny intymnej najlepiej używać?

Dzisiaj chciałabym Wam trochę opowiedzieć i przedstawić kilka płynów do higieny intymnej, których najbezpieczniej jest używać. Z uwagi na to, że moja intymna część ciała jest podatna na różne infekcję, zrezygnowałam z używania niektórych produktów.



Czego najlepiej unikać w płynach do higieny intymnej?

Najlepiej unikać płynów/żeli, które mają w składzie SLS, PEG i parabeny, gdyż mogą podrażniać, wysuszać  oraz powodować swędzenie, wypryski i alergię naszej strefy intymnej. Szkodliwe może być także mydło w składzie, którego pH jest przeważnie zasadowe i wynosi ponad 8,5, natomiast pH okolic intymnych wynosi około 4,5, czyli jest znacznie niższe od pH mydła, co może powodować suchość skóry i możliwość występowania podrażnień. Najlepiej sprawdzać na opakowaniu wysokość pH danego płynu i aby był zbliżony do naszego pH okolic intymnych. 

Co powinien zawierać dobry płyn?

Kwas mlekowy - występuję pod nazwą Lactic Acid. Utrzymuje odpowiednie pH.
Alantoina - nawilża i regeneruje skórę.
Pantenol - łagodzi podrażnienia.
Betaina - silnie nawilża skórę.
Detergenty oparte na cukrach prostych i dwucukrach - nie podrażniają i nie wysuszają skóry oraz są dobrze przez nią tolerowane, jak i przez śluzówkę. Takim detergentem jest np. Coco Glucoside.
Babka lancetowata - łagodzi podrażnienia, zaczerwienienia i pieczenie.
Nagietek - działa jako środek przeciwzapalny i bakteriobójczy, przeciw grzybicom i rzęsistkom.
Kora dębu - pomaga na stany zapalne, infekcje oraz mikrourazy. Łagodzi pieczenie i podrażnienia.
Rumianek - działa przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie i przyspiesza gojenie ran.

Przykłady płynów:

Poniżej przedstawiam kilka płynów, które nie zawierają w składzie SLS, PEG i parabenów. Powiem szczerze, że trochę ciężko mi było takie znaleźć w sklepie, ale co się okazało wgłębiając się w internecie w to, że można znaleźć kilka ciekawych opcji :) 

1. Pollena-Ostrzeszów, Dzidziuś dla mamy, Płyn Ginekologiczny dla kobiet w ciąży i po porodzie.
Cena: ok. 16 zł

2. Lacibios Femina Protecta. 
Cena: ok. 14 zł




3. Rossmann, Facelle Intim, Waschlotion Fresh.
Cena: ok. 6 zł

4. Rossmann, Facelle Intim, Wasch - Musse Sensitive (Pianka do higieny intymnej).
Cena: ok. 5 zł

5. Rossmann, Facelle Intim, Waschlotion Sensitive.
Cena: ok. 7 zł

6. Intimelle, Delikatny żel do higieny intymnej `Kora dębu`.
Cena: ok. 7 zł

7. Intimelle, Żel do higieny intymnej z ekstraktem z rumianku.
Cena: 7 zł

8. Jessa, Intim Waschlotion Parfumfrei (Bezzapachowy płyn do higieny intymnej).
Cena: ok. 7 zł


9. Jessa, Intim Waschlotion Sensitiv (Delikatny płyn do higieny intymnej).
Cena: ok. 8 zł


10. Lactacyd Femina Plus Płyn ginekologiczny do higieny intymnej na podrażnienia i upławy.
Cena: ok. 15 zł


11. Idea 25, żel do higieny intymnej Tess, kora dębu.
Cena: ok. 16 zł

12. Asa, LaciBios Femina Pregna (Płyn do higieny intymnej dla kobiet w okresie ciąży i połogu).
Cena: ok. 12 zł

13. Lactacyd Pharma Ultra-Delikatny płyn ginekologiczny.
Cena: ok. 18 zł

14. Sylveco, Łagodny żel do higieny intymnej.
Cena: ok. 16,50 zł



Jak widać znalazło się ich dość sporo, i sama się dowiedziałam o kilku produktach o których nie miałam wcześniej pojęcia :) Jak widać nie źle spisują się płyny Rossmannowskie, co mnie bardzo zaskoczyło. W sumie to się ucieszyłam, że będę miała w czym wybierać :) I jak widać ceny dobrego płynu także nie muszą być wysokie :)

97 komentarzy:

  1. Muszę w końcu kupić Facelle. Niska cena i bardzo dobry skład. Dobrze, że Rossmann zaopatruje nas w taki produkt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie się zdziwiłam, że w Rossmannie można kupić taki fajny żel z takim dobrym składem :)

      Usuń
  2. Kupuje żele z Ziaj są niezawodne. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no z tego co widziałam, to żele z Ziaji mają kiepskie składy, więc nie dla mnie

      Usuń
  3. Od lat mam swojego ulubieńca - żel aloesowy Venus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie widziałam składu żelu z Venus, żeby ocenić czy byłby dobry dla mnie :)

      Usuń
  4. Dobrze jest dowiedzieć się kilku nowych rzeczy :) Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych, a w wolnej chwili zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja polecam PlivaFem - polecił mi ten płyn ginekolog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to tego nie znam i pierwszy raz o nim słyszę :) Musiałabym oblukać także jego skład :)

      Usuń
  6. Mój ulubieniec to płyn Facelle z Rossmanna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedyś muszę do wypróbować :) póki co to miałam nr 1 Dzidziuś i teraz używam nr 2 Lacibios Femina Protecta :)

      Usuń
  7. Ja lubię płyn z Facelle i Ziaja Intima, a aktualnie używam jeszcze innego, bo z Equilibry :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja póki co używam tej pianki Facelle Intim i jestem z niej bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ta pianka wygląda bardzo ciekawie :) Też mam zamiar jej wypróbować :)

      Usuń
  9. Ja używam żelu z Eveline :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z Eveline kilka sprawdziłam i niestety miały te rzeczy których nie chciałam w składzie ;/

      Usuń
  10. Będzie trzeba się przejść po Rossmanna po Facelle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też muszę go kiedyś wypróbować :) Tym bardziej, że cena nie wysoka :D

      Usuń
  11. OO Rossman, a w rosmanie teraz przeceny ^^ Tworzę spis polskich blogów, chcesz aby Twój blog się tam znalazł? Wpadnij do mnie, tam wszystko jest wyjaśnione :)

    oliilui.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Z wymienionych przez Ciebie uzywalam tylko Facelle - na lepetynie sie nie sprawdzil ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh :D tego Facelle jeszcze nie miałam, ale mam zamiar kiedyś wypróbować jak znajdę :) jak na razie miałam nr 1 i teraz używam nr 2 :)

      Usuń
  13. Również Ziaja ma ogromny wybór płynów, także mają dobry skład, a do tego są tanie. Tutaj na ich oficjalnej stronie macie duży wybór: http://ziaja.com/kosmetyki/1636,szalwia-lekarska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tych płynów co ja przeglądałam z Ziaji, to niestety miały kiepski skład. Jeszcze nie spotkałam Ziaji z dobrym składem, jeśli chodzi o płyny intymne :/

      Usuń
    2. a na stronce, którą przedstawiłaś niestety nie ma pokazanych ich składów, ale kilka z nich już widziałam i niestety miały kiepski skład, bo zawierały to czego ja chcę unikać

      Usuń
  14. Czasem sięgam po Facelle ale wstyd się przyznać najczęściej myję się całościowo jednym i tym samym produktem - żelem czy mydłem. W życiu nie miałam żadnej infekcji, ot, szczęście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może po prostu nie jesteś jakoś podatna na infekcje :) ja niestety już kilka razy złapałam jakąś infekcje, dlatego, wolę teraz się pilnować :)

      Usuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. ja zakochana w soraya dla aktywnych jestem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pamiętam czy widziałam skład z Sorayi :)

      Usuń
    2. Powiem Ci że ma całkiem fajny skład sprawdź sobie nawet na internecie ;)

      Usuń
    3. znalazłam tylko te: http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=18005
      i ten: http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=29123
      i niestety dla mnie mają kiepskie składy, bo mają i SLS i PEG ;/ więc się niestety nie skuszę...

      Usuń
    4. ok znalazłam ten dla aktywnych :) to co mi nie pasuje to tylko to PEG w składzie, ale w sumie skład faktycznie całkiem nie zły :)

      Usuń
  17. Aktualnie używam protecty ale jakoś średnio mnie satysfakcjonuje ;))
    I lactacyd tak daleko ?;o dla mnei to nr 1 !! a nr 2 to Ziajaa ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale numerki są przypadkowe :) to że pod nr 1 jest jakiś płyn to nie znaczy, że on jest najlepszy :) Wymieniłam tylko wszystkie dobre płyny, które nie mają w swoim składzie SLS, PEG i parabenów, które zamiast pomagać, mogą szkodzić, np. podrażniać w jakiś sposób, albo czuć dyskomfort :) Więc te wszystkie płyny są bardzo dobre :D

      Usuń
  18. Ja używam Ziaja albo ten z Biedronki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeglądałam skład płynów z Ziaji, to nie był za fajny, a Biedronkowych nie widziałam :)

      Usuń
  19. Facelle najlepsze :D Chociaż szczerze ostatnio też stosuje Equilibra i tez jest mega :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Używałam dużo płynów i Facelle nie zachwycił mnie, jedyny jaki na mnie działa i faktycznie czuję różnicę (jestem podatna na infekcje intymne) to żele z AA, szczególnie te dla dziewczynek. Odświeża na cały dzień! Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do kosmetyków AA ogólnie nie jestem przekonana, ale jak dla dziewczynek to może być nie zły :) musiałabym sprawdzić skład :)

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. dla mnie niestety Ziaja odpada, bo ma nieciekawy skład dla mnie :)

      Usuń
  22. Facelle lubię, teraz kończę w piance, ale niestety ta formuła nie jest już dostępna.
    Ogólnie lubię jeszcze Ziaję i żel Biedronkowy. Na szczęście nie mam problemu z żadnymi infekcjami, więc za bardzo się nie przejmuję czego w danej chwili używam i oby tak pozostało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o to szkoda, że ten w piance już jest niedostępny :( Bo miałam zamiar zakupić następnym razem...
      To tylko się cieszyć, że nie masz takich problemów :)

      Usuń
  23. U mnie najlepiej sprawdza się Lactacyd femina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na razie używam tego nr 2 Lacibios Femina :)

      Usuń
  24. Chciałabym spróbować ten żel Sylveco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam żel pod prysznic Sylveco i jest świetny, dlatego też mam chętkę na ten żel intymny :)

      Usuń
  25. o dobrze wiedzieć,
    bo nigdy na to nie zwracałam uwagi


    ps. a u mnie? MOJE MAGAZYNOWE STYLIZACJE I MAKIJAŻE

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja używam płynu z Nivea, chociaż przez dłuższy czas byłam wierna biedronkowej emulsji Intimea :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o nie wiedziałam, że Nivea też ma płyny do higieny intymnej :P

      Usuń
  27. teraz używam różne, choć kiedyś najczęściej kupowałam ziaję.

    OdpowiedzUsuń
  28. Używam lacibios femina i jestem z niego zadowolona. Najgorzej sprawdził się biały jeleń - po kilku użyciach go odstawiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. białego jelenia nie wiem czy używałam. Też używam Lacibios Femina :)

      Usuń
  29. ja właśnie używam płynu z ziaji, ale zastanawiam się nad kupnem teraz czegoś innego, więc dobrze, że napisałaś ten post :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do bardzo się cieszę, że Ci pomoże w wyborze :)

      Usuń
  30. Ja najczęściej sięgam po żel Facelle z Rossmanna i jestem z niego zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak skończę Lacibios Feminę to mam zamiar właśnie wypróbować Facelle :)

      Usuń
  31. Facelle chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  32. Facelle miałam i sobie chwalę ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja używam Facelle, odkąd ja kupiłam pierwszy raz to nie czuję potrzeby testować innych produktów, jest świetna mam za sobą już kilka butelek.

    OdpowiedzUsuń
  34. żadnego z tych produktów nie testowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Facelle niedawno kupiłam, ale przez nieuwagę ten dla pań +50...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to są takie płyny do higieny intymnej przeznaczone tylko dla pań +50? :P jeszcze się z takimi nie spotkałam hehe :D

      Usuń
  36. Ja jestem przyzwyczajona do Ziaji Intima, służy mi od lat :) Laktacyd też miałam, także na plus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie Ziaja odpada, bo z tych co widziałam miały kiepskie składy :)

      Usuń
  37. Ja za radą ginekologa wybieram płyny o niskim pH, gdyż równiez jestem podatna na infekcje. Od kiedy używam płynów o pH 3,5, wszystko jest w porządku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie teraz używam Lacibios Femina też ma pH 3,5 :)

      Usuń
  38. U mnie facelle się nie spisuje w 100%, mój ulubiony płyn to Lactacyd Acti Fresh :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lactacyd Acti Fresh niestety nie dla mnie, bo ma PEG w składzie

      Usuń
  39. Z tej listy używam numeru trzy i jestem zadowolona :) Zwłaszcza, ze można dorwać go w promocji za ok. 3 zł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o widzisz :) własnie mam zamiar wypróbować tego Rossmanowskiego płynu :)

      Usuń
  40. Chyba ze dwa lata już używam Facelle i jestem bardzo zadowolona :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Obecnie używam tego z Facelle i jest naprawdę fajny. Nie zrobił mi krzywdy, tylko to opakowanie mnie męczy ciężko z niego wydostać odpowiednią ilość

    OdpowiedzUsuń
  42. Używam Facelle i zdecydowanie nie zmienie go na żaden inny :) Zapraszam do mnie http://julunia148.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. z korą dębu bardzo dobry jest ten z Venus

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprawdziłam w internecie jego skład i niestety ma w składzie SLS, czyli u mnie już odpada :/

      Usuń
  44. Mnie najlepiej pasuje żel lacibios femina, bo nie tylko zapewnia mi świeżość na cały dzień, ale przede wszystkim pomaga łagodzić różne drobne podrażnienia i też chroni miejsca intymne.

    OdpowiedzUsuń
  45. Używam płynu Femma Ultra Soft idealnie sprawdził się w ciąży i po porodzie. Jest bardzo delikatny, ma wygodne opakowanie, łagodzi podrażnienia, nie powoduje uczulenia ani świądu. Jest wydajny i ma świeży, przyjemny zapach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno odkryłam tę perełkę wśród płynów do higieny intymnej. Akurat był w bardzo dobrej cenie to wzięłam na spróbowanie i tak już go używam do dnia dzisiejszego. Dobrze pielęgnuje wrażliwe okolice.

      Usuń
  46. Najlepszy płyn do higieny intymnej jakiej używałam to Femma. Spełnia wszystkie obietnice producenta: faktycznie jest łagodny, nie podrażnia. Bardzo skutecznie chroni mnie przed infekcjami, które zdarzały się dość często gdy używałam innych płynów. Dla mnie numer jeden!

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja od jakiegoś czasu używam płynu do higieny intymnej Anthyllis włoskiej firmy Pierpaoli i jestem zadowolona. Nie podrażnia mnie, co czyniły niektóre moje wcześniejsze produkty, jak ten szeroko rozreklamowany Laktacyd. Może byłam uczulona na któryś z ich składników. Nie odkryłam który to, ale na szczęście ten tego nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Używam lacibios femina protecta. Zawiera naturalne składniki, nie podrażnia, za to koi podrażnienia błony śluzowej i przyjemnie odświeża

    OdpowiedzUsuń
  49. Nie wiem dlaczego, ale ten płym z Ziaji mi kompletnie nie służy. Pod wpływem dobrych opinii kupiłam już chyba jego wszystkie odmiany i nadal nic. Spróbuję może tego z Feminy, może okaże się lepszy

    OdpowiedzUsuń
  50. Trafny wpis kochana.Wiele ciekawych propozycji, mój obecny płyn nie za bardzo się sprawdza i zastanawiam się nad jakąś zmianą, oczywiście na lepsze. Twój wpis ukierunkował mnie w końcu.

    OdpowiedzUsuń
  51. ja sobie zamówiłam nowy płyn do higieny intymnej w Kontigo, znacie juz ten nowy sklep z kosmetykami? Rewelacyjny wybór https://kontigo.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  52. ode mnie mogę polecieć Maternea żel, bez perfum bez dodatków z kwasem mlekowym za jakieś 17 zł w aptekach

    OdpowiedzUsuń
  53. Ten żel do higieny intymnej Maternea o którym piszesz faktycznie jest dobry! Bez zadnych dodatkow i nie ma zadnych podraznien bardzo dobry produkt i rowniez polecam

    OdpowiedzUsuń
  54. Ekstra wpis. Teraz wiem, w jakie produkty zainwestować!

    OdpowiedzUsuń
  55. Zawsze bralam pierwszy leszy, teraz wiem na co zwrócić uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  56. 30 year-old VP Sales Brandtr Vowell, hailing from Windsor enjoys watching movies like "Charlie, the Lonesome Cougar" and Rowing. Took a trip to Quseir Amra and drives a Alfa Romeo 6C 1750 Supercharged Gran Sport Spider. ta strona

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :) Jeśli spodobało Ci się u mnie to dodaj mnie do obserwatorów :)
Komentarze chamskie i wulgarne będą usuwane.